Handelsvilkår & Persondatapolitik
Brillen
Hillerødvej 100
3300 Frederiksværk
Tlf: 50101215
cvr: 26617707
Betaling
Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK) inklusiv moms og inklusiv leveringsomkostninger. Med mindre andet tydeligt er angivet.
Brillen.dk tager imod online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, Visa, GooglePay, ApplePay og MobilePay. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.
Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Brillen.dk benytter en betalingsgateway, der krypterer alle oplysninger.
Levering
Vi tilbyder altid mindst een gratis fragt mulighed til pakkeshop hvis din ordre indeholder mindst eet par briller. Vi leverer kun varer inden for Danmark. Leveringstiden for din ordre er normalt 1-5 hverdage. Dog gælder dette ved bestilling i weekend og helligdage først fra den første hverdag derefter.
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.
Vi leverer til privat- og erhvervs adresser i Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland, samt Ikke-brofaste-øer.
Alle varer leveres med GLS, Instabox, PostNord, DHL, dao, Bring, DHL eller UPS.
Retur og fortrydelsesret
Der gives 45 dages fuld returret på varer købt på Brillen.dk
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget.
Fortrydelse skal meldes til os senest 45 dage efter levering, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten. Det er vigtigt at du kontakter os FØR du sender varen retur.
Returpakker skal sendes til:
Brillen
Hillerødvej 100
3300 Frederiksværk
Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@brillen.dk, hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Det er op til Brillen.dk at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.
Reklamationsret
I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamation skal meddeles til Brillen.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.
Ved benyttelse af reklamationsretten, dækker Brillen.dk returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Det er vigtigt at du kontakter os FØR du sender varen retur. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Reklamationer sendes til:
Brillen
Hillerødvej 100
3300 Frederiksværk
Persondatapolitik
Når du køber en varer og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.
Vi anvender tredjeparter til behandling af nogle oplysninger, bla. i vores fragthåndtering, som ikke er udviklet af Brillen.dk. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger. Ydermere har vi bevist valgt IKKE at have et kundeområde hvor kunden kan logge ind.
Klagemuligheder
Du kan sende en mail til kontakt@brillen.dk, hvis du vil indgive en klage.
Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:
• Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
• Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal.